Tecnologías avanzadas de neuroimagen: del diagnóstico a la terapia, pasando por la Nube

14/11/16

Norberto Malpica is an associate professor in the area of electronics at Universidad Rey Juan Carlos (URJC). He obtained his MsEng. In Telecommunications Engineering from Universidad Politécnica de Madrid (UPM) and a PhD in medical imaging from UPM. He has worked in microscopical imaging analysis in genetics, design of tele radiology systems, an clinical image analysis. He is the Technical Director of the Medical Image Analysis and Biometry Lab of Comunidad de Madrid, located at URJC. The lab provides image quantification services for clinical trials and research studies, and designs novel medical image analysis techniques, specially in the areas of neuroimaging and oncological imaging. Prof. Malpica has co-authored 40 publications in peer-reviewed journal and has been the principal investigator of several regional and national grants, and several industrial contracts. He was the Associate Director in Madrid of the Madrid-MIT M Visión Consortium.

Ciencias de la vida y de la materia La visión computacional se encuentra con la medicina

La revolución del ojo: la visión computacional y sus aplicaciones en medicina

14/11/16

Explorando el latido del corazón: contribuciones de procesamiento de imagen en cardioimagen