Las levaduras y la respuesta a estrés: aprendiendo a movilizar el potencial celular para adaptarse a requerimientos industriales

17/10/16

"Paola Branduardi. Position: 2010 – today: Associated Professor in Chemistry of Fermentation and Industrial Microbiology at the University of Milano-Bicocca (UNIMIB, Milan, Italy). Research fields: Development in applied microbiology and biotechnology, by tailoring recombinant microbial strains, mainly conventional and non-conventional yeasts, for the production of heterologous proteins, fine and bulk chemicals, biofuels, nutraceutics. Metabolic engineering, flow cytometry, screening protocols and adaptive laboratory evolution are the approaches used to design strains with the desired features, including robustness against stress. Academic and scientific activities, competitive grants: Lecturer of the following courses in the framework of the Bachelor Degree in Biotechnology and Biology at the University of Milano-Bicocca: Industrial Microbiology, Industrial Processes and Biorefineries; Microbiology. Tutor of several bachelors and master degree theses in Biology. Member of the Committee of the PhD in Life Science at the University of Milano-Bicocca, Tutor of several PhD students therein. Delegate of the Department for the KIC Raw Materials “RawMatters”. Opponent and member of the committee for final PhD defence in Industrial Biotechnology at: UAB (Autonomous University of Barcelona), Chalmers University (Gothenburg), Università Federico II (Naples), Technical University (TU Delft), BOKU University (Vienna). Associate editor for: Microbial Cell Factories, FEMS Yeast Research, Engineering in Life Sciences. Ad-hoc reviewer for several specialized journals, as well as for national and international scientific proposals. Coordinator and PI of several national and EU grants focused on the use of microorganisms for the development of bioprocesses. Co-founder and president of the academic spin-off Galatea Biotech."

Ciencias de la vida y de la materia Las levaduras como bancos de prueba en las Ciencias de la Vida

Genómica de poblaciones de levadura: origen y evolución de un modelo clásico

17/10/16

Proteínas pluriempleadas en levaduras. Una posible proteína pluriempleada en la vía de utilización de N-acetilglucosamina