Electrones en moléculas: solitones y polarones en polímeros impuros conductores

03/11/16

Jean-Pierre Launay is Emeritus Professor University Paul Sabatier of Toulouse and Honorary Member of the Institut Universitaire de France. After a Ph D in electrochemistry in 1974 at Pierre et Marie Curie University (Paris), Jean-Pierre Launay has been professor in this University, and then in Toulouse from 1989. While in Paris his research themes were about electrochemistry of poly-oxo-anions and electron transfer. In Toulouse he developed Molecular Electronics and Nanosciences by using molecules specially designed to play the role of molecular devices (wires, switches) or even molecular machine elements (rotary motor) of nanometric dimensions. This kind of study necessitates a close association of Physics and Chemistry, as well as the intermixing of experiment and theory. He taught general, physical and inorganic chemistry. Book: “Electrons in Molecules - From Basic Principles to Molecular Electronics” by J.-P. Launay and M. Verdaguer, Oxford University Press 2013 (491 pages).

Ciencias de la vida y de la materia Solitón

Introducción: El concepto de solitón y la extraordinaria diversidad de sus aplicaciones

03/11/16

Solitones y solectrones y el control mecánico de electrons (surfeo de electrons)