Experimentos con solitones y modos intrínsecos localizados

04/11/16

"Victor J. Sánchez-Morcillo is Professor of Applied Physics at Universitat Politecnica de Valencia (UPV, Spain). After completing a PhD in Nonlinear and Quantum Optics and a short stay in industry, in 2001 he joined UPV as Associate Professor, where he discovered the exciting field of acoustics, and he turned into a passionate acoustician. His research interests are nonlinear phenomena in acoustics, and particularly the effects emerging from the interplay between nonlinearity and dispersion created by periodic media (sonic and phononic crystals). Other research topics he works occasionally are high intensity focused beams, discrete nonlinear lattices, nonlinear dynamics and chaos in resonators, ultrasound driven bubbles, and pattern formation in wind-blown sand. He is member of the editorial board of Acta Acustica United with Acustica, the journal of the European Acoustical Society (EAA), and chair of the Technical Committee of Ultrasound of the EAA."

Ciencias de la vida y de la materia Solitón

Introducción: El concepto de solitón y la extraordinaria diversidad de sus aplicaciones

03/11/16

Solitones y solectrones y el control mecánico de electrons (surfeo de electrons)