Kaare Christensen: "Estilos de vida y longevidad"

1/03/2018

Kaare Christensen, University of Southern Denmark. A series of “the usual suspects” is known to be associated with health and survival among the middle-aged and the elderly, e.g. birth cohort, gender, smoking and other life style factors, genetics, early life, and socioeconomic factors. Among the oldest-old, however, the pattern is markedly different. So, should we study longevity (an exceptionally long life) as one continued process or a two-legged trip? We have been using nationwide cohort studies of twins, oldest-old individuals and long-lived families in Denmark to understand the variance in health and survival and to identify clinically useful predictors of longevity.

Ciencias de la vida y de la materia Longevidad y comportamiento

Rocío Fernández-Ballesteros: "Longevidad y comportamiento: una introducción"

Kaare Christensen: "Estilos de vida y longevidad"

Linda S. Gottfredson: "Factores intelectuales y longevidad"