Enzo Medico: "Oncogenómica y modelos preclínicos derivados del paciente para la medicina de precisión del cáncer colorrectal"

21/03/2019

Enzo Medico studied Medicine at the University of Torino. He received his Ph.D. in cellular and developmental biology from the University “La Sapienza” of Rome in 1994. He currently serves as Full Professor at the University of Torino, Medical Biotechnologies School, and Head of the Laboratory of Oncogenomics at the Candiolo Cancer Institute, Candiolo, Italy. His research interests turned to cancer genomics in 1998, when he developed with Philippe Soriano at the Fred Hutchinson Cancer Research Center a "gene trapping" approach for genome-wide exploration of transcriptional regulation. He subsequently worked with George Church at Harvard Medical School, exploiting microarray analysis to define gene expression programs associated to invasive growth of normal and neoplastic cells. Since then, he has been working at translational cancer genomics, combining bioinformatics, genomics data generation and experimental functional analysis in cell lines and patient-derived tumor xenografts. He has been leading functional oncogenomics projects funded by the Italian Ministries of Research and of Health, the Italian Association for Cancer Research and the EU. He is currently coordinator of the H2020-funded EDIReX project, aimed at establishing a European Research Infrastructure on patient-derived cancer models.

Ciencias de la vida y de la materia Oncología personalizada de precisión

Eduardo Díaz Rubio: "Lección Magistral: Estrategias de tratamiento en oncología: una perspectiva histórica"

02carlosarteaga.mp4

Rafael Rosell: "Nuevas dianas terapéuticas en cáncer de pulmón"