Florian Markowetz: "Procesos mutacionales que modulan el número de copias de los genomas del cáncer"

21/03/2019

Florian Markowetz is a Senior Group Leader at the Cancer Research UK Cambridge Institute. He is a Royal Society Wolfson Research Merit Award holder and received a CRUK Future Leader in Cancer Research prize. He holds degrees in Mathematics (Dipl. math.) and Philosophy (M.A.) from the University of Heidelberg and a Dr. rer. nat. (PhD equivalent) in Computational Biology from Free University Berlin, for which he was awarded an Otto-Hahn Medal by the Max Planck Society. His group at the CRUK Cambridge Institute combines computational work on cancer evolution and image analysis of the tumour tissue with experimental work on understanding key cancer mechanisms like the oestrogen receptor.

Ciencias de la vida y de la materia Oncología personalizada de precisión

Eduardo Díaz Rubio: "Lección Magistral: Estrategias de tratamiento en oncología: una perspectiva histórica"

02carlosarteaga.mp4

Rafael Rosell: "Nuevas dianas terapéuticas en cáncer de pulmón"