Patrick Tan: "Alteraciones epigenómicas en cánceres endémicos en Asia"

21/03/2019

Prof. Patrick Tan is a Professor at the Duke-NUS Medical School and Deputy Executive Director of the Biomedical Research Council (Agency for Science, Technology and Research). He directs PRISM, the SingHealth Duke-NUS Institute of Precision Medicine, and was Program Director of POLARIS, which established the first CAP-certified facilities for next-generation sequencing and the first clinically implemented NGS panel in South East Asia, which to date has been been applied to >1000 cancer patients. He received his B.A. (summa cum laude) from Harvard University and MD PhD degree from Stanford University, where he received the Charles Yanofsky prize for Most Outstanding Graduate Thesis in Physics, Biology or Chemistry. Other awards include the President’s Scholarship, Loke Cheng Kim scholarship, Young Scientist Award (A-STAR), Singapore Youth Award (twice), SingHealth Investigator Excellence Award, Chen New Investigator Award (Human Genome Organization), President’s Science Award, and the Japanese Cancer Association International Award. In 2018, he received the American Association for Cancer Research (AACR) Team Science Award as Team Leader, representing the first time a team from Asia has received the award. He is an elected member of the American Society for Clinical Investigation (ASCI), the Bioethics Advisory Committee (BAC), a Board Member of the International Gastric Cancer Association, and co-chair of the Singapore National Precision Medicine Program Steering Committee.

Ciencias de la vida y de la materia Oncología personalizada de precisión

Eduardo Díaz Rubio: "Lección Magistral: Estrategias de tratamiento en oncología: una perspectiva histórica"

02carlosarteaga.mp4

Rafael Rosell: "Nuevas dianas terapéuticas en cáncer de pulmón"